Pomidory i oregano czynia potrawe wloska, wino i estragon -
francuska. Kwasna smietana zamienia ja w potrawe rosyjska, a
cytryna i cynamon - w grecka. Sos sojowy zamienia jedzenie w danie
chinskie, a czosnek czyni je smacznym.
Alice May Brock

piątek, 20 grudnia 2013

Kolorowe nalesniki

Dzisiejsza propozycja to kolorowe naleśniki, które zrobiłam do szkoly dla córci. Dzis swiateczne śniadanie u dzieciaków wiec kazda mam cos szykowała.:)..

mam nadzieje, ze naleśniki przypadną do gustu dzieciaczkom..:)


Składniki na 8 nalesnikow (ja zrobiłam 36)

szklanka maki pszennej
1 jajko
szklanka mleka
3/4 szklanki Śmietany cream fresh
szczypta soli
miski
maslo do smażenia
barwniki spożywcze

Składniki mieszamy i odstawiamy na pól godziny..
Rozlewamy do misek i dodajemy do każdej jeden kolor. 
Sprawdzamy czy ciasto nie jest za geste, jeśli tak, dodajemy trochę mleka..
Na patelni rozgrzewamy odrobinę masla, wlewamy chochle ciasta, smażymy do momentu az naleśnik będzie odstawał na brzegach od patelni.

Tak usmażone naleśniki mozna przechowywac w lodowce, szczelnie zamknięte, nawet do tygodnia czasu. Podgrzewamy w mikrofali lub w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C, przykryte folia aluminiowa, zeby się nie zeschły.

Podajemy z dżemem, bita Śmietana, syropem klonowym. Sa wytrawne, wiec mozna podawać tez z mięskiem, lub zapiekać. Takie male urozmaicenie dla niejadków..:)
Smacznego!








Print Friendly and PDF

2 komentarze:

  1. Jej genialne ! Zjadałbym takiego kosmicznego naleśnika :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze spróbować takie naleśniczki są super :)

    OdpowiedzUsuń