Pomidory i oregano czynia potrawe wloska, wino i estragon -
francuska. Kwasna smietana zamienia ja w potrawe rosyjska, a
cytryna i cynamon - w grecka. Sos sojowy zamienia jedzenie w danie
chinskie, a czosnek czyni je smacznym.
Alice May Brock

środa, 18 września 2013

Tagliatelle z brokulami i sosem jajeczno parmezanowym we wloskim stylu.


 Przepyszny makaron, na który przepis przywiozłam z Neapolu. Moja znajoma robila go bardzo często dodając do niego brokuły, gdyż uwielbiała go cala rodzina. Teraz taki makaron robię ja, gdyż moje dziewczynki kochają brokuła i mogłyby go jesc do każdego dania. 
Makaron robię sama wg tego przepisu.


Składniki:

swiezy makaron wg tego przepisu na 5 osób (3 dorosłe i 2 dzieci)
1 brokuł
200 g podwędzanego boczku pokrojonego w drobna kostkę
4 zoltka z jaj z wolnego chowu
trzy ząbki czosnku pokrojonego w piórka
oliwa z oliwek do smażenia 
oliwa ekstra vergine
sol
pieprz
parmezan starkowany okolo 200 g


Wykonanie:

Najpierw gotujemy brokuła. Odcedzamy na durszlaku.
w dużej misce przygotuj 3 zoltka wymieszane z parmezanem i taka iloscia oliwy z oliwek vergine aby masa byla dosc luzna ale nie za rzadka.
Smażymy boczek na zloty kolor na oliwie do smażenia, dorzucamy czosnek, szklimy. Przekładamy do masy jajecznej.

Makaron gotujemy w osolonej wodzie al dente.
Odcedzamy i przekładamy od razu do miski, mieszamy szybko aby goracy makaron scial zoltka i rozpuscil ser. 

Na koniec ukladamy brokul. Podajemy od razu. Jako przystawke proponuje podac chleb (focaccie) i salatke caprese.


Smacznego!
























Print Friendly and PDF

1 komentarz: